Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Člověk, který nemá pedagogiku není amatér.

0 0
možnosti

Víte pane blogere. Napadla mne jedna otázka. Jaké asi měl vzdělání takový Igor Hnízdo z filmu Obecná škola ???

A navíc..vedle vzdělání (nemusí být nutně pedagogické) bych požadoval po učitelích třeba i nějaké charakterové a morální kvality. Žena , která si ve svých volných chvílích přivydělává prostitucí a všichni to o ní ví , může být jako učitelka "pozlacená". Ale dle mého názoru by neměla ve školství co dělat...

1 0
možnosti

P26e54t66r 88S48k43á59c81e81l

30. 5. 2019 17:49

Vzdělání bez charakteru - proti této špatné vlastnosti (spolu s dalšími šesti) bojoval M.Gándhí. Jak mohou udělit diplom člověku bezpáteřnímu? V jakémkoliv oboru lidských činností. Návrh vlády mi připomněl druhý úkol T.G.Masaryka v roce 1918 - uškolení Slovenska. Též se to zvrtlo, na Slovensko posílali byrokraté jen učitele za trest, jejich schopnosti splnit panem Masarykem vytýčený úkol je naprosto nezajímaly. U nás po roce 1990 se vůbec nevyučuje podle odkazu našeho velikána, proč(?):

„Všeobecné porušení světa se začíná hned v kořenech...“ » J.A.Komenský.

1 0
možnosti

Tvrdý nesouhlas. Také jsem prošel základní školou , střední školou i vysokou školou. A nepoznal žádný rozdíl mezi kvalifikovaným a nekvalifikovaným učitelem. Řada tzv. nekvalifikovaných učitelů byla lepších , než řada kvalifikovaných....

Nejvíce se to projevilo když nás měl v devadesátých letech na angličtinu kluk , který neměl ani VŠ , ale dvouletý pobyt v Americe..tento odešel a dostali jsme "kvalifikovanou" učitelku , která neuměla vůbec nic.

Přirovnal bych to k reálnému světu. Řada šikovných středoškoláků dosáhne v kariéře obrovských úspěchů , na druhou stranu řada vysokoškoláků skončí u výrobního pásu...

S jednou školou má naše firma družbu. Jejich studenti k nám chodí na praxe. A když vidím ty učitele... vsadil bych se , že mají příslušné vzdělání. Po jiných stránkách je pokládám za totálně nekompetentní...

4 0
možnosti

P24e34t70r 89S22k58á54c66e42l

30. 5. 2019 17:50

"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"

> J.A.Komenský.

0 0
možnosti

Tuším, že nějakou cenu pro učitele získala paní , co neměla VŠ. Učila na ZŠ se střední školou . Děti ji milovaly . Myslím , že už skončila. Byl s ní rozhovor i na I Dnes.

Dobrý učitel je ten , který umí zaujmout a je spravedlivý. Má zájem o žáky a umí to s nimi. S tím se člověk rodí, to mu nedá studium. Je to o povaze toho člověka , o jeho chuti do téhle práce. Studium je o vědomostech, praxe bývá jiná.

7 0
možnosti

No nevím. Když jsme byli na průmce a potom na VŠ, tak vždy největší efekt měli učitelé, kteří přišli buď z praxe, nebo k výuce ještě navíc pracovali. A nejhoršími, téměř vždy byli ti, kteří nikdy nedělali nic než učení. Jistě, to že je někdo full-time učitel po celý život, není na škodu na základce, nebo u předmětů jako čeština, nebo dějepis. Tam se nic nemění už sto let. Ale aby programování učil někdo, kdo zamrzl u Pascalu a Asembleru, je fakt na nic, stejně jako ti co učí sítě a pořádně žádnou reálnou neviděli.... Tam je člověk z praxe k nezaplacení. A VŠ v tomhle byla ještě o řád horší... tam narazit na vyučujícího zaměřeného na praxi bylo jak potkat jednorožce....

8 0
možnosti

Možná nejlepší, nejúspěšnější ale rozhodně nejoblíbenější učitel v naší ZŠ měl nějakou "rychlokvašnou" komunistickou jedenáctiletku. Jeho autoritu by mu mohl závidět určitě i mnohý "zlatý ámos".

Mně naopak připadalo naprosto nesmyslné, nutit švadleny nedlouho před důchodem k absolvování bakalářského studia pedagogiky, aby mohly učit šít na stroji těch pár učnic, které ještě zůstaly na učilišti. Podobné to bylo i s mistrama u zedníků.

9 0
možnosti

Přece i dnes, pokud budu chtít řídit Boeing 737, musím na to mít vzdělání. Budu-li chtít dělat advokáta, musím vystudovat práva. Chci-li léčit lidi, musím vystudovat medicínu. Proč by to ve školství mělo být jinak? Pokud někdo chce učit mé děti, nechť vystuduje pedagogiku. To nikomu nikdo nezakazuje. Dosud platná legislativa už dnes umožňuje přijmout nouzově někoho neaprobovaného. Proč zrovna školství by mělo být jediná výjimka. I naučit musíte umět a je dobré mít vystudovanou didaktiku, pedagogiku a psychologii. Nějakému šarlatánovi bez vystudované anatomie taky nesvěříte své dítě aby ho vyléčil. To můžeme školy rovnou zrušit, ať si každý dělá co chce a kde chce. V takovém světe chcete žít?

2 1
možnosti

J76a18n 87R71i74c87h98t67e29r

31. 5. 2019 14:25

Na jednu stranu máte pravdu, ale přiznejme si: žádná škola vás nenaučí učit. I na to je třeba nějakého talentu. Stejně jako se z vás nestane dobrý psycholog jen proto, že to vystudujete.

0 0
možnosti

Z mých vlastních životních a pedagogických zkušeností: Buď učit umíte a v tom případě budete dobrý učitel i bez pedagogické fakulty, nebo to neumíte a v tom případě vám ani magisterské studium PedF nepomůže. Absolvovala jsem doplňkové studium pedagogiky a nejužitečnější předmět, který jsme tam za dva roky měli, byly pedagogické praxe. Vzhledem k překomplikovanosti kvalifikačních požadavků na učitele je určité uvolnění podmínek jen vítáno.

3 1
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu kolik učí pedagogicky vzdělaných moulů, kteří nemají moc povědomí o tom, co znamená vzdělávat, tak mi to přijde jako docela dobrý počin. Bylo by ale fajn, kdyby se řešily další problémy jako třeba povinná školní docházka, svoboda vzdělávání, nesmyslná byrokracie apod.

2 2
možnosti
Foto

No a za totáče směli na prvním stupni vyučovat gymnazisté. EXistovala totiž taková specializace - čtyřletý gymnazijní program se specializací na pedagogiku (a psychologii). Mělo to svůj smysl, protože na VŠ se nedostali zdaleka všichni a učitelů, zejména v prvních a druhých třídách, byl nedostatek.

4 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS