Děkujeme za pochopení.
H88e52l70e25n82a 87S65a46s56o78v73á
Člověk, který nemá pedagogiku není amatér.
V23i56k28t32o77r 55N26á25r94o98ž40n21ý
Víte pane blogere. Napadla mne jedna otázka. Jaké asi měl vzdělání takový Igor Hnízdo z filmu Obecná škola ???
A navíc..vedle vzdělání (nemusí být nutně pedagogické) bych požadoval po učitelích třeba i nějaké charakterové a morální kvality. Žena , která si ve svých volných chvílích přivydělává prostitucí a všichni to o ní ví , může být jako učitelka "pozlacená". Ale dle mého názoru by neměla ve školství co dělat...
P26e54t66r 88S48k43á59c81e81l
Vzdělání bez charakteru - proti této špatné vlastnosti (spolu s dalšími šesti) bojoval M.Gándhí. Jak mohou udělit diplom člověku bezpáteřnímu? V jakémkoliv oboru lidských činností. Návrh vlády mi připomněl druhý úkol T.G.Masaryka v roce 1918 - uškolení Slovenska. Též se to zvrtlo, na Slovensko posílali byrokraté jen učitele za trest, jejich schopnosti splnit panem Masarykem vytýčený úkol je naprosto nezajímaly. U nás po roce 1990 se vůbec nevyučuje podle odkazu našeho velikána, proč(?):
„Všeobecné porušení světa se začíná hned v kořenech...“ » J.A.Komenský.
V65i85k59t54o70r 86N28á11r27o16ž35n91ý
Tvrdý nesouhlas. Také jsem prošel základní školou , střední školou i vysokou školou. A nepoznal žádný rozdíl mezi kvalifikovaným a nekvalifikovaným učitelem. Řada tzv. nekvalifikovaných učitelů byla lepších , než řada kvalifikovaných....
Nejvíce se to projevilo když nás měl v devadesátých letech na angličtinu kluk , který neměl ani VŠ , ale dvouletý pobyt v Americe..tento odešel a dostali jsme "kvalifikovanou" učitelku , která neuměla vůbec nic.
Přirovnal bych to k reálnému světu. Řada šikovných středoškoláků dosáhne v kariéře obrovských úspěchů , na druhou stranu řada vysokoškoláků skončí u výrobního pásu...
S jednou školou má naše firma družbu. Jejich studenti k nám chodí na praxe. A když vidím ty učitele... vsadil bych se , že mají příslušné vzdělání. Po jiných stránkách je pokládám za totálně nekompetentní...
P24e34t70r 89S22k58á54c66e42l
"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"
> J.A.Komenský.
L97a57d17i44s24l73a41v89a 42S71t32r83n39a96d92o80v34a
Tuším, že nějakou cenu pro učitele získala paní , co neměla VŠ. Učila na ZŠ se střední školou . Děti ji milovaly . Myslím , že už skončila. Byl s ní rozhovor i na I Dnes.
Dobrý učitel je ten , který umí zaujmout a je spravedlivý. Má zájem o žáky a umí to s nimi. S tím se člověk rodí, to mu nedá studium. Je to o povaze toho člověka , o jeho chuti do téhle práce. Studium je o vědomostech, praxe bývá jiná.
O85n78d78ř43e40j 38V80a68l44e57n20t74a
No nevím. Když jsme byli na průmce a potom na VŠ, tak vždy největší efekt měli učitelé, kteří přišli buď z praxe, nebo k výuce ještě navíc pracovali. A nejhoršími, téměř vždy byli ti, kteří nikdy nedělali nic než učení. Jistě, to že je někdo full-time učitel po celý život, není na škodu na základce, nebo u předmětů jako čeština, nebo dějepis. Tam se nic nemění už sto let. Ale aby programování učil někdo, kdo zamrzl u Pascalu a Asembleru, je fakt na nic, stejně jako ti co učí sítě a pořádně žádnou reálnou neviděli.... Tam je člověk z praxe k nezaplacení. A VŠ v tomhle byla ještě o řád horší... tam narazit na vyučujícího zaměřeného na praxi bylo jak potkat jednorožce....
J73i10ř10í 14J54u29r52č20á70k
Možná nejlepší, nejúspěšnější ale rozhodně nejoblíbenější učitel v naší ZŠ měl nějakou "rychlokvašnou" komunistickou jedenáctiletku. Jeho autoritu by mu mohl závidět určitě i mnohý "zlatý ámos".
Mně naopak připadalo naprosto nesmyslné, nutit švadleny nedlouho před důchodem k absolvování bakalářského studia pedagogiky, aby mohly učit šít na stroji těch pár učnic, které ještě zůstaly na učilišti. Podobné to bylo i s mistrama u zedníků.
M21i28c15h30a93l 87P44á89t84e36k
Přece i dnes, pokud budu chtít řídit Boeing 737, musím na to mít vzdělání. Budu-li chtít dělat advokáta, musím vystudovat práva. Chci-li léčit lidi, musím vystudovat medicínu. Proč by to ve školství mělo být jinak? Pokud někdo chce učit mé děti, nechť vystuduje pedagogiku. To nikomu nikdo nezakazuje. Dosud platná legislativa už dnes umožňuje přijmout nouzově někoho neaprobovaného. Proč zrovna školství by mělo být jediná výjimka. I naučit musíte umět a je dobré mít vystudovanou didaktiku, pedagogiku a psychologii. Nějakému šarlatánovi bez vystudované anatomie taky nesvěříte své dítě aby ho vyléčil. To můžeme školy rovnou zrušit, ať si každý dělá co chce a kde chce. V takovém světe chcete žít?
J76a18n 87R71i74c87h98t67e29r
Na jednu stranu máte pravdu, ale přiznejme si: žádná škola vás nenaučí učit. I na to je třeba nějakého talentu. Stejně jako se z vás nestane dobrý psycholog jen proto, že to vystudujete.
J36i75t78k26a 30K25u68l70h32á79n83k76o50v70á
Z mých vlastních životních a pedagogických zkušeností: Buď učit umíte a v tom případě budete dobrý učitel i bez pedagogické fakulty, nebo to neumíte a v tom případě vám ani magisterské studium PedF nepomůže. Absolvovala jsem doplňkové studium pedagogiky a nejužitečnější předmět, který jsme tam za dva roky měli, byly pedagogické praxe. Vzhledem k překomplikovanosti kvalifikačních požadavků na učitele je určité uvolnění podmínek jen vítáno.
V62á74c59l73a22v 46C49h45u77c58h30m43a
Vzhledem k tomu kolik učí pedagogicky vzdělaných moulů, kteří nemají moc povědomí o tom, co znamená vzdělávat, tak mi to přijde jako docela dobrý počin. Bylo by ale fajn, kdyby se řešily další problémy jako třeba povinná školní docházka, svoboda vzdělávání, nesmyslná byrokracie apod.
M85a38r34t26i54n61a 32M82o94u41d11r83á
No a za totáče směli na prvním stupni vyučovat gymnazisté. EXistovala totiž taková specializace - čtyřletý gymnazijní program se specializací na pedagogiku (a psychologii). Mělo to svůj smysl, protože na VŠ se nedostali zdaleka všichni a učitelů, zejména v prvních a druhých třídách, byl nedostatek.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Ladislav Pokorný
Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp