Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Medailonek Tomáše Feřteka na webu Eduinu:

"Tomáš Feřtek, odborný konzultant EDUin

Vyučený elektromechanik a tři roky student Pedagogické fakulty UK, obor Český jazyk a Občanská nauka. V 80. letech prodával knížky v antikvariátu, jezdil s maringotkou po Čechách a čerpal vodu a u toho šil spací pytle, stany a batohy. V letech 1991 – 2007 redaktor týdeníku Reflex střídavě jako reportér, krátce editor a zástupce šéfredaktora a opět reportér a šéfreportér. Tematicky se orientoval především na vzdělávání a životní prostředí. Od roku 2007 ve vývoji nejdříve TV Nova a společnosti Media Pro Pictures, kde se jako dramaturg specializoval na žánr detektivky a docusoapu. Od roku 2012 na volné noze jako dramaturg a scenárista pracující pro Českou televizi a souběžně jako mediální konzultant a tiskový mluvčí EDUin o.p.s. Autor několika pedagogických příruček, turistických průvodců pro rodiny s dětmi, zálibou chodec a cyklista. Žije v Jankově na rozhraní středočeského a jihočeského kraje a má tři dospělé a sympatické děti."

https://www.eduin.cz/tomas-fertek-odborny-konzultant-eduin/

0 0
možnosti
Foto

Pedagogická komora ani Fórum rodičů, které stávku podporovaly, nedostaly v České televizi žádný prostor, odpůrci stávky přitom dostali prostor obrovský, především v diskuzích, ale i ve zpravodajství...

0 0
možnosti
Foto

Jste jako malé dítě které dupe nožkami a vyřvává "já chci, já chci, já chci". Právě proto nic nedostane.

Dva příklady... Ve škole kde pracuje manželka nestávkoval nikdo. Asi mají ředitele kouzelníka protože finanční ohodnocení se jim dostává. Témata která je tíží jsou někde jinde, a nedají se vyřešit žádnou stávkou. Ve školce, kde pracuje naše sousedka, stávkovala jenom ředitelka. Prostě nedorazila do práce.

Mimochodem, ve svém blogu čarujete s čísly? Dobrá. Kolik je rodičů kteří mají své ratolesti ve škole či školce a kolik jich je členy Fóra rodičů? Kolik je v ČR pedagogů a kolik jich je sdruženo v Pedagogické komoře? Kolik je pracovníků ve školství a je členy odborů?

A na konec... Opravdu si myslíte že kdyby ti "podporovatelé stávky" dostali více prostoru v médiích tak by se názor odpůrců, nebo těch kteří stávku nepodpořily, změnil?

0 1
možnosti
Foto

Česká televize v hlavním zpravodajství uvedla všechny diváky v omyl, když tvrdila, že je v ČR 23 000 škol. Ve skutečnosti jich není ani 10 000. Když se ke stávce připojí 6 000 škol, je rozdíl, když se k tomu napíše, že je to z 10 000 škol nebo (chybně) z 23 000 škol...

0 0
možnosti
MK

...už jsem pochopil,proč jste správce skupin na fejsbuku....z ostatních,kde jste nebyl správce,již vás vyhodili....

0 1
možnosti
MK

...mínusovat a nediskutovat pod vlastním blogem,je p.Radku trošku ubohé.....

2 1
možnosti
VH

Je!! Ale Vy jste nepoučitelný, nevychovatelný.

2 0
možnosti
GA

G61e38j81z98a 40A20n68t93a33l

23. 11. 2019 16:00

Problémom celého štrajku bolo to, že bol o ničom.

Snáď sú učitelia nie tak slabí duchom, aby verili na 101% vyhláseniam politikov?? A to, že im v Programe napíšu 15%, je celkom fajn, že to skončilo na 8+2, lebo to mohlo skončiť aj na 0+0 ... a myslím, že by sa to dalo aj obhájiť.

Ale jednu otázku mám: -- Aký úspech mal ten štrajk???

To že "učitelé buchly do stolu", je tak infantilné, že sa človek musí zasmiať. -- Výsledky úspešných štrajkov sú úplne iné, ako to, že sme si na pol dňa vzali niektorí neplatené voľno. A že sa budeme "plácat po ramenách" akí sme frajeri.

.

Štrajk bol zle pripravený, zle vedený, zle odkomunikovaný a hlavne úplne, ale úplne bezvýsledný.

To po prvé, po druhé i po tretie.

A je jedno, či jeden, alebo druhý vyberie tie, či oné argumenty podľa toho, aby potvrdili jeho názor.

.

Najkomickejšie je porovnávanie platov. Keď štrajkovali (a to poriadnejšie!) na Slovensku, tiež použili tento argument. -- Jeden oponent si dal tú námahu a porovnal platy Slovenských a Luxemburských učiteľov. -- A tak príjem bol rozdielny, ale keď začal vyratúvať rozdiely v nákladoch, či už na bývanie, dopravu, stravovanie ... vyšlo, že Luxemburskí učitelia mali na konci porovnávania iba o pár desiatok (nie sto!) eur viac ako tí Slovenskí.....

4 1
možnosti
JS

Nenažranost se nevyplácí.

2 0
možnosti
JN

S názory pana Feřteka také často nesouhlasím a zcela naopak souhlasím s Vaší připomínkou, že by v médiích měli mnohem víc než "odborníci" typu pana Feřteka či Kartouse dostávat prostor lidé s praxí ve školství.

Co se však týče stávky, i já se domnívám, že by byla smysluplná pouze v případě, kdy by ji odbory vyhlásily hned poté, co vláda ustoupila od prvotního slibu ohledně 15% navýšení platů. Pak už se totiž jen dlouhé měsíce dohadovalo, kolik procent půjde do tarifů a kolik do odměn. Přičemž bylo jasné, že požadavek odborů, aby vše šlo do tarifů, podporu většiny veřejnosti těžko získá.

8 0
možnosti
MK

Máte pravdu,že na fšetko nám treba špecialistou,ale tato stávka nebyla o odborných věcech(bohužel)ale pouze a jen o platech. To,že většina veřejnosti byla proti,vyvrací také tvrzení o tom,že finační ohodnocení zvedne prestiž učitelů.

Není to nic proti ničemu,když připomenu,že největší prestiž měl učitel v době,kdy to dělal na vesnici skoro,nebo úplně zadarmo.

2 0
možnosti
MK

60procent škol,které stávku podpořilo sice není málo,ale také to není moc na to,že se jedná o peníze na výplaty.Zcela evidentně 40 procent uvažuje racionálně a ví,že ani stát nepěstuje finance na stromě....s podporou rodičů bych byl opatrný,tam ta procenta jistě nebudou na straně stávkujících a to velmi výrazně. Možná by bylo fajn,kdyby si autor přestal lhát do kapsy a uznal,že kvalitu učitele neurčuje jeho plat.....

5 1
možnosti
VH

To je zajímavé!!! Peníze do škol (celkem) na tarify i odměny prokazatelně jdou. Vy (kromě jiných) tvrdíte, že i nejlepší učitelé mají pouze tarif.

Mohl byste zjistit a napsat (místo nedoložených řečí), kde ty peníze jsou? Neboli:

- jak to, že průměrný plat učitelů odpovídá platům včetně příplatků;

- kam - podle vás - jdou peníze, které údajně žádný učitel nedostane (ač je jejich použití doloženo a průměr tomu odpovídá.

Díky předem.

5 1
možnosti
VH

Pročpak se Vám má tvrzení a mé dotazy nelíbí, pane Sárközi? Proč raděli než ťukat na klik neráčíte argumentovat?

2 1
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.