Děkujeme za pochopení.
J76o50s43e90f 49N72o98ž63i31č57k21a
Souhlasím s tím, že ředitelé škol i lidé ve školství obecně měli do posledních chvil ohledně spuštěné reformy informací málo. Ale rozporuji především Vámi napsaný odstavec: „Řada ředitelů škol zjistila, že podle nových výpočtů bude mít jejich škola méně peněz, než dostávala doposud. Týká se to především plných škol, o které je zájem, tedy škol kvalitních a s atraktivní nabídkou oborů. Ty o finance přijdou. Naopak poloprázdné školy, o které zájem není, si polepšily. Takto nastavená reforma je cestou do pekel, protože nepodporuje kvalitnější školství, nýbrž naopak systémově generuje nekvalitu...“
J36o98s18e11f 20N97o89ž97i18č23k40a
Je totiž nesmyslné posuzovat kvalitu či nekvalitu školy jen podle toho, z jak velké části se jí daří naplnit třídy. Dám příklad: Budou dvě střední odborná učiliště. Jedno bude nabízet obory jako kosmetička či kadeřnice. Druhé obory jako obráběč kovů, instalatér nebo elektrikář. První škola bude mít plné třídy pořád, protože zájem o její obory je mezi dívkami stále, ovšem v praxi potom možná i polovina holek, co se kadeřnicí vyučí, dělá něco úplně jiného. Naopak o obory typu obráběč kovů či instalatér mezi vycházejícími deváťáky zájem obvykle není, ovšem ti, co se pro ně rozhodnou, mají po vyučení na trhu práce možnosti obrovské.
R64i64c78h80a95r29d 68N74e50u19g46e14b55a21u46e36r
Nevím, jestli je od autora pokrytectví nebo provozní slepota, ta se zeptám: existuje nějaká horní hranice navyšování výdajů na školství, od níž by už další zvyšování rozpočtu nemělo smysl?
Odpovím si sám: Ne. Přesunování peněz mezi druhy škol a úprava koeficientů nic nemění na podstatě problému: ten, komu má vzdělání sloužit, není žádný vliv, ani žádný náklad s provozováním škol spojený.
Pokud moderní stát potřebuje, aby občani byli schopni číst, psát a obsluhovat ve vztahu ke státu datovou schránku, stačí na to pět tříd obecných. Zbytek je věcí poptávajících a trhu, tedy, chcete-li elitních, tj. z velké části studenty placených škol.
Velká část toho, co se bifluje, je ve wikipedii. Studenti se musejí učit uvažovat, vidět souvislosti, počítat (ano, matematika) a to si vynutí sami. Podívejte se, jak se řeší docházka na vysokých školách a máte odpověď.
Základem je zapojit rodiče a studenty přímo do financování školství. Co je zadarmo, toho si nikdo neváží!!!!
B16o61h28u53m40í53r 90Š11i32m90e30k
Hlavní problém ve školství, zdravotnictví a ve všech oborech lidské činnosti je převaha otrockého, levičáckého náhledu na společnost, která v naší postkomunistické době převládá. Brání se svobodnému, přirozenému jednání občanů! Totálně nám chybí pravicové myšlení! Politici a úředníci brání odborníkům v práci, učitelům v učení, ředitelům ve vedení školy, lékařům brání v léčení! Tato levicová společnost spěje ke krachu! Pokud se nevzpamatujeme, budoucnost je daná!
F86r42a88n89t45i16š45e85k 77K22š68í76r
Hlavní problém je v tom, že jde o socialismus a ten, jak víme, nikde nefunguje. Nikdo neumí správně přerozdělovat zdroje, tak jak to umí trh.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x