Děkujeme za pochopení.
Z63u75z37a32n57a 60R40ů22ž19i24č56k46o31v12á
Pedagogické vzdělání a dále vzdělání ve dvou aprobacích je to minimální, co má soudný člověk - budoucí učitel, absolvovat. Přestože se někteří snaží toto minimum ( jakýsi kantorský řidičák) neustále zpochybňovat, stejně to takto bylo, je a bude. A všechno ostatní jsou jen pokusy, jak zalátat díry a špatně pokusy o špatné řešení... Vždy, když je nedostatek nějaké důležité profese, má naše společnost tendenci jít tou nejjednodušší cestou. Tentokrát je to tedy cesta „odborníků" do praxe. Hezky se to nazve, zaváže do maličky, vyřízeno, paráda. Důsledky zjistíme ovšem až za dlouho...no a na " pachatele" novely už si nikdo nevzpomene. Že? Odborníci ale přece mohou učit už dnes...Zakopaný pes je ale v tom,že většina škol potřebuje učitele na minim.2 předměty. Chemik umí ale jen chemii( ta se učí jen v 8. a 9.třídě...kolik odučí týdně?4 hodinky?), informatik umí jen informatiku ( i když který IT půjde do.skoly...haha) atd. Takže ten druhý předmět bude nějak látat...Ano, ne každý učitel má dnes 100procentně jen své předměty. Ale onen odborník nebude mít prakticky nikdy jen " svůj" obor. Aspoň na základce určitě ne. Možná na SŠ...Neříkám,že neexistují odborníci z praxe, kteří školství prospějí. Nedělejme ovšem z výjimek pravidlo!! Navíc situace kdy ředitel ( a ne VŠ) z kohokoliv z ulice může udělat učitele, je prostě otřesná. To si žádný stát na západ ani sever od nás nedovolí. Ne všichni ředitelé jsou také soudní....A kritikům říkám jedno - nechtějte, aby vaše děti a vnuky učili nevystudovaní neučitelné, zato dobří kámoši pana řídícího...s vy neměli na výběr z jiných škol v dojezdové vzdálenosti....
Z45d26e52n13ě74k 87Z18a23v53a65d81i21l
Moje známá učitelka říká, že mnozí učitelé by před učením jít alespoň na rok do praxe mimo školství, aby si pak víc vážili toho co jim školství nabízí a dává.
R12a83d39k51a 13K54i48e91l14b66e21r75g62e87r81o32v53á
sebeoslněnost některých učitelů miluji...Půlka z nich na děti ječí, půlka z nich rovnou podezřívá z neplnění věcí, a ruku v ruce s tím nehodlá v době jejich nácti chápat jejich vývojové změny a pokusit se k nim přistupovat jaksi s větší noblesou a jako k dospělejším, což se nezřídka táhne až k maturitě...A to navzdory tomu, že se tito mnohem více orientují v technickém světě než některé z učitelek. Dávno pracují na brigádách... atd atd. Systém - jsem nad tebou dva metry a ty si to laskavě uvědom. Systém- nauč se to, protože se to má znát... i když už padesát let udržujeme nefunkční znalosti, a tedy znalostní mrtvoly. I v češtině... Tedy buďme soudní, že kvalifikace a didaktiky a psychologie ne u všech fungují, jak by měly...
Co se týká pedagogických fakult a jejich zaměření, s didaktikami a rozbory se roztrhnul pytel a znalosti jsou tu často vyváženy ctrl. c- crtl v...strýček Gůgl zařídí...Zažila jsem praxe, kde hra a hra a klik a klik a technika - prezentace, které učí děti vyjadřovat se stroze v heslech a po prezentaci toho stejně půlku zapomenout. Mám za to, že lidi z praxe i nestudovaní - s jinými přístupy, těmi, které fungují v praxi ,sice někdy můžou - ale zdaleka nemusejí být hromadnou katastrofou. Proč to nezkusit po všech nesmyslných byrokratických opruzeninách jako jednu ze zkušebních cest... vážně nevím. Navíc - není nad to, když se obory prostupují a mezi lidmi je mnoho chytrých specialistů, kteří znají nejen to své. Což nebudu dokládat,jak moc se lze bavit o věcech jiných třeba s některými zapálenými matikáři a fyzikáři, jejichž důležitost nad rámec normálu stoupla.
M11i84r14o77s19l23a33v 41P52a30v35l54í62č82e66k
Schopnost "učit" patří mezi soft skills. A ty se obecně velmi těžko někdo naučí. Jsou z největší části "vrozené", dále se "vybrušují" praxí. A jelikož na učitele, stejně jako na jiné obory, chodí kdekdo, tak je iluzorní se domnívat, že dobrý učitel musí bezpodmínečně mít tzv. "pedagogické vzdělání".
V74l49a38d38i78m71í52r91a 82B19o34š78k15o76v49á
Západ. země na to jdou chytřeji, např. když potřebují knihovníky, nehledají jen ty s knihovnickou školou, hledají i specialisty pro oblast historie, zeměpisu atd. - z jiných fakult. Totéž se uplatňuje u učitelů, i mezi nimi je potřeba mít specialisty s hlubšími znalostmi z různých oblastí (v závislosti na druhu školy). Není to tedy jen o pedagogice. Ale neměli bychom skončit na úrovni, kdy např. odběr vzorku z nosohltanu provádí hasič.
V86l16a84d69i51m79í77r42a 91B70o15š19k60o33v22á
Za totalit. režimu jsem jednou v zoufalství zkusila shánět místo učitelky v českém pohraničí (jako vysokoškolačka, ale neměla jsem pedagogickou fak.), tehdejší soudruzi rozhodli, že bez pedagogic. školy nemohu učit, nebo jsem prostě jen nebyla prokádrovaná?). Po r. 1989 s boomem mj. v počtu škol u nás jsem zjistila, že západ. země regulují počet škol (a studentů) napojených na veřej. prostředky, což podporuje vyšší kvalitu škol, jejich lepší vybavení, soutěž nejtalentovanějších studentů s těmi méně zdatnými. My zřejmě nepotřebujeme víc kantorů, my potřebujeme regulovat síť škol podle počtu obyvatelstva v krajích apod.
P46e51t82r 53K10o23r58e52c53k80y
Měl jsem pár přednášek na VŠ, jako muž z praxe, energetika a i sám jsem při studiu na vysoké škole ocenil možnost diskuse z odborníky bez pedagogického vzdělání právě na školní půdě (myšleno jako přednáškový cyklus)....vždy to bylo velmi zajímavé...
R58o92s30t67i84s43l28a64v 13C42a29h69a
Na VS nema pedagogicke vzdelani skoro nikdo. Nevyzaduje se.
R91a40d86e96k 16P45o67l73i61c90k67ý
Naprostý souhlas.
Snižování nároků na vzdělání učitelů je absurdní krok zpět.
Vám karma.
V71á82c95l60a75v 35Z37e62l41i87n92k85a
Jako všechno, i tohle má svá pro a proti. Gympl jsem studoval ještě za komančů a bylo běžné, že na technické předměty nás chodili učit inženýři z praxe. A měli jsme je rádi. Hodiny byly zajímavé a člověk si z nich něco odnesl. Spoustu z toho jsem potom využil při studiu na ČVUT.
K tomu učení. Pamatuju si, jak jeden kolega z mojí alma mater chodil na část úvazku učit na svou střední školu. Ne kvůli penězům, ale prostě chtěl předávat dál, co měl v hlavě. Nakonec to musel nechat přesně kvůli rostoucím papírovým požadavkům. Sranda situace. Člověk s titulem před i za jménem, který vedl předměty na VŠ, nemohl chodit učit na SŠ, protože mu chyběl nějaký štempl. Takže asi tak.
R56a73d17e36k 86P54o57l90i92c76k58ý
To, že byl kolega dobrý inženýr vůbec neznamená, že byl dobrý pedagog.
Kvalifikací učitele je schopnost učit ne být jedničkou v praktické sféře.
R17a23d84e79k 29S66á34r60k95ö12z47i
JAK VYPADAJÍ FRANCOUZSKÉ ZKOUŠKY NA UČITELE DĚJEPISU A ZEMĚPISU
J67i87ř76í 15K65u37b14í47č10e49k
To u nás zavést nelze, protože v kombinaci s platy českých učitelů by pedagogické školy okamžitě okamžitě přišly o studenty.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky