Diskuse
Proč nerušit víceletá gymnázia
Děkujeme za pochopení.
J88a52n 74K77a42r78a12s64e36k
[...] chytre a pilne deti ...[...]
kdyz tohle slysim, tak se mi zveda zaludek. Podle ceho tu chytrost meri? A podle ceho tu pilnost.
Ze ty deti maji 'chytre' rodice, kteri detem zajistili doucovani?
Ze ty deti maji 'pilne' rodice, kteri detem opet zavcas zajistili doucovani?
Ale jen houst a vetsi kapky. Pak to dopadne jako po valce, kdy si ta smetanka myslela, ze si muze vsechno dovolit a a ze ti nemajetni po pravu musi rikat 'rukulibam milostpani'.
A ten prekariat uz toho mel dost a zvolil komunisty a na 40 let tu 'smetanku' vykopnul z tech jejich vil.
Obhajci nesolidarniho vzdelavaciho systemu by si tohle meli zavcas uvedomit, aby se nahodou zase to znarodnovani neopakovalo.
P40a61v13e66l 19D93o86l60e53ž38e78l
Hloupost bohužel existuje. A je do velké míry vrozená. Ale těžko o tom přesvědčovat hlupáky.
J88a11n 34Z64i82e39g18l69e69r
Víceletá gymnázia zrušili komunisté po roce 1948 a místo nich zavedli tzv. jedenáctiletky, což byly karikatury na střední vzdělání zakončené maturitou. Asi není náhodou, že zrušení víceletých gymnázií nyní prosazuje komunistka Marta Semelová známá svými stalinistickými názory.
J55a31n 76K46a87r16a39s65e68k
proc lzete?
Komuniste zavedli 4 leta gymnasia a 3-4 lete odborne stredni skoly. Presne, jak je to dodnes napr. ve Skandinavii.
J51a31n 59Z50i77e38g65l56e19r
Zasloužená karma Zrušení víceletých gymnázií by byl krokem zpět.
P19a69v63e72l 52D77o94l72e56ž65e50l
Také naprosto souhlasím. Děláte extrémně důležitou práci tím, že tato vysvětlení zveřejňujete. Mnoha lidem vůbec nedochází, co se děje a co je cílem těch ultraprogresivistických marxistických experimentů typu inkluze a rušení společné části maturit. Pan Kindl píše, že cosi bylo zjištěno, ale ona to není pravda. Ďábel je jako vždy ukryt v detailech interpretací těch provedených analýz a ri kevicoví ideologové si ty své fantasmagorie vždy nějak šikovně vyfabulují. Přitom výsledky u naturit jsou vidět na zveřejněném grafu a je z nich zcela zřejmé, že absolventi osmiletých gymnázií jsou na tom lépe, než celý zbytek populace. Takže těžko mohou být "znalosti žáků na stejné úrovni". Leda vy tedy někdo chtěl tvrdit, že základka a osmiletý gympl vedou k témuž, ale ty co jdou na SŠ jinou, než je osmiletý gympl pak domrví ty jiné SŠ, byť vychází na konci 9. třídy ze stejného stavu jako osmiletá gymnázia po kvartě. Pokud vím ideologové kultu inovativních a originálních řešení dospěli záhadnými metodami pouze k tomu, že přidaná hodnota osmiletých gymplů je srovnatelná s přidanou hodnotou 2. st. ZŠ.
Jen v textu článku je překlep v koncovce shody podmětu s přísudkem. Je to někde uprostřed a podmětem jsou "rodiny". Nevidím to teď před sebou, ale chtěl jsem na to upozornit, aby se to opravilo, pokud to jde.
J84i40ř36í 30K31i87n57d94l
Spolužák manželky učí matematiku a fyziku na Biskupském gymnáziu. Podle jeho slov úroveň žáků hlásící se na šestileté gymnázium klesá. Aby někoho vůbec přijali snižují úroveň přijímacích zkoušek. Za každého přijatého žáka dostává škol peníze a to je rozhodující. Některé děti ani na víceleté gymnázium nechtějí, ale nutí je k tomu jejich ambiciózně rodiče. Jer už dnes všeobecně známo, . že víceletá gymnázia totiž neposkytují svým žákům vyšší přidanou hodnotu vzdělání než základní školy. Jinými slovy, nadané dítě na víceletém gymnáziu nemusí automaticky získat lepší podporu pro rozvoj svých předpokladů než na základní škole.
V84e55r11o40n52i59k13a 15V41a60l79í14k22o46v66á 66Š75u34b42o86v87á
Souhlas. Karma.
J19i30ř32í 94K65i89n32d29l
Byl proveden průzkum na víceletých gymnáziích a na druhém stupni škol. Bylo zjištěno, že znalosti žáků jsou na stejné úrovni a metoda výuky je stejná. Vnuk od příští roku jde do 6 třídy. Učí se na jedničky a přesto zůstává na škole jako další děti. Z jejich školy na víceleté gymnázium nešel ani jeden žák.
L56i49b18o61r 33H18l18a39d21i23k
No a co jinde zase chtěla jít půlka děti na gymnáziu, ale bohužel nebyla místa ...
E49v71a 63S21v75o60b38o48d73o69v54á
Děkuji, souhlasím. A nekorektně dodám, že v oblasti nadání si rozhodně rovni nejsme (cf. Gaussova křivka rozvrstvení inteligence), je tedy samozřejmě skvělé vzdělávat společně děti na téže intelektuální úrovni.
D54a70l16i21b45o79r 17S56t92y22s
Bohužel ne Gaussova křivka ale vícerozměrné rozdělení s několika maximy - a minimy. A díky tomu kdo si chce nějakou studii s nějakým výsledkem udělat, ten si ji udělá.
Inkluzi tak, jak je zavedena, po nás chce Rada Evropy na základě rozsudku D. H. https://profipravo.cz/index.php?page=article&id_category=13&id_article=249848&csum=4b960407 Evropského soudu pro lidská práva. Do roku 2014 se ministři snažili vzdorovat, ale ministryně Valachová to vzdala. Výsledek se dostavil - i mnohé přirozeně inkluzívní státní školy jako nepříklad vesnické malotřídky musely začít přijímat žáky s významnou duševní poruchou. Důsledkem je mnohem větší segregace než kdy dříve. Kdo jen trochu může, posílá své děti do soukromých škol, které rostou jako houby po dešti. Protagonista inkluze Ondřej Štefl provozuje SCIO školy.
Státní osmiletá gymnázia jakž takž přežívají ale tlak na jejich zrušení je trvale veliký. Oficiálně to odpovídá současnému pedagogickému paradigmatu, fakticky by jejich zrušení vedlo k ještě větším ziskům provozovatelů soukromých škol.
Mimochodem, často zaznívají argumenty že naše školství funguje jak za Marie Terezie. Tak by bylo jasno, tehdy se do VÝBĚROVÝCH církevních internátních škol dostávali nadaní žáci i v (výjimečně) šesti letech. Kdybych měl šanci to ovlivnit, vrátil bych se k tomu systému. Společnost potřebuje talenty ve všech oborech, všichni z nich žijí a oni jsou sotvakdy odměňováni podle svých zásluh. Tak je alespoň podpořme a neničme jim život hned na začátku.
T81e21o14d39o94r 60B22e58z57d45ě23k
Rušit víceletá gymnázia chtějí levicoví mindráci, kteří se na ně nedostali a nejraději by chtěli pro všechny nejen stejnou školu, ale i stejná auta a stejné byty. Je nesmysl to brát vážně. Lidé jaou rozdělení všude podle kvality, nejen ve škole, ale i v restauracích, zaměstnáních nebo hotelích, to je život.
P19a97v53e70l 66D27o26l62e74ž60e93l
Já tomu procesu říkám vzpoura intelektuálních frustrátů.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x