Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen připomínám: Vychovali jsme si mládež sice technicky zdatnou, ale bez citu.

0 0
možnosti

Nechci kritizovat nové pojetí informatiky, v tom případě mi ovšem ve škole místo ní chybí předmět, který by děti učil základní práci s počítačem. Rozvíjet logické myšlení a základy programování je jistě chvályhodné. Drtivá většina dětí ale neumí vytvořit a zformátovat dokument, tabulku ani prezentaci, neumí se samostatně přihlásit do emailu, poslat email, neorientuje se na počítačové klávesnici, neumí si poslat fotku, něco zkopírovat nebo uložit, polovina neumí počítač ani správně vypnout. O tom, že si neumí nainstalovat běžný program (např. antivir) ani nemluvím. Prostě vůbec neumí počítač normálně používat. Spousta jich není schopná ani napsat heslo do Googlu. Přitom to jsou nezbytné dovednosti pro budoucí život. Algoritmus pro ovládání garážových vrat si z nich sám bude psát asi málokdo. Přijde mi, že tvůrci nového obsahu nejen informatiky žijí v nějaké paralelní realitě.

1 0
možnosti
Foto

Možná by to chtělo si krapet připomenout, kdo od května 2012 do července 2013 v Nečasově vládě řádil na ministerstvu školství /přesněji na MŠMT/ a kdo to tam ale pěkně jako ministr zmastil?? Tehdy jako nestraník tam přece seděl všem známý Brňák Petr Fiala. ;-(

3 0
možnosti

Dobře manipulativní článek. Proč autor nenapíše co bylo tedy z hudebky a dějepisu vyškrtnuto konkrétně. Zajímalo by mně co je tedy jejích základem, protože Newtnuv zákon je základem Fyziky, bez kterého nejde pokračovat.

Jinak, že se změnami souhlasí 50 procent učitelů co si muselo vypracovat nové přípravy je zázrak a řekl bych, že obří úspěch nové koncepce.

1 0
možnosti

Nové přípravy:-))) To je vtip? Informatiku musíte vystudovat, ne si udělat nové přípravy...Myslíte,že dějepisář si udělá přípravu z programování a jde učit? To myslíte vážně?

1 1
možnosti

Nechápu, proč byl z výuky informatiky vyškrtnut kancelářský balík Office. Absolutní většina firem ho běžně používá a absolventi střední školy by tak byli (v případě nastoupení do zaměstnání) v tomto ohledu zcela připraveni.

9 0
možnosti

Článek je o školách základních. Jakkoli i na této úrovni může být znalost k užitku (např. je poměrně často vyžadováno vypracování prezentací či "projektů" v elektronické podobě), přeci jen je otázkou, zda je to v tomto věku nezbytnou součástí kurikula - je zmíněno, že se to týká i prvního ročníku (!) Totéž však platí pro výuku programování či práce s daty, zejména jedná-li se o plošné opatření.

Možná, že koncepční problém je právě v té plošnosti. Dalším problémem (což je pro školství poměrně evergreen) se zdá být provedení změny.

0 0
možnosti

Jenom k té Vaší pasáži:

"Původní záměr inovátorů byl, aby se Word učil v češtině, Excel v matematice a PowerPoint bůhvíkde... Ovšem příslušné povinné očekávané výstupy se do příslušných vzdělávacích oborů nepřesunuly."

Zdroj: https://sarkozi.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=792072

Podle mě byl problém hlavně v tom, že taková představa byla od začátku nesmyslná, a pokud někdo skutečně věřil tomu, že např. češtináři naučí žáky práci s Wordem stejně dobře jako předtím učitelé informatiky, tak byl asi dost naivní.

10 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.