Děkujeme za pochopení.
L64a94d26i97s93l34a86v 46H62i15n64n60e23r
Výhodou by mohla být jistá opatrnost žáků při nápadu fackovat zubaře, který by je obtěžoval matematikou. Při pedagogickém výkonu by totiž byl stejně odkázán na přivýdělek plombami...
R62a28d85e86k 57S51á63r38k91ö53z37i
Návrh MŠMT se netýká výuky odborných předmětů na SŠ, ale všeobecných předmětů na ZŠ...
K68a20t41e97ř25i32n93a 35K39o20z92á38k51o49v32á
Tady má někdo strach, tak kolem sebe kope.
J42a61n67a 13M85a41j59o81v96á
Nejsem si jista. Napadla mne teď zkušenost ze střední školy, kdy nás odborné předměty (na zdravce) prostě učili výhradně lékaři, primáři nebo jejich asistenti. Byla to poměrně drsná zkušenost, ale uměly jsme. Nebyla jiná cesta. Některé hodnoty laboratorních testů jsem si uměla uvědomit ještě po dvaceti letech a některé jsem nezapomněla dodnes. Věděli, CO učit a my jsme si prostě poradily s tím, že se k nám občas chovali spíš jako k vysokoškolákům.
Když jsem se přestěhovala, většina mých kolegyň studovala v menším městě, kde tahle praxe nebyla zavedena. A...(jak to kulantně nazvat)...byla jsem až překvapená, jak neuvěřitelně užitečné bylo, že my jsme prošli výukou "odborníků z praxe". Mělo to i vliv na začátku pracovní kariéry. Táhli jsme se za těmi svými "tyrany z praxe" na jejich oddělení a oni nás tam chtěli, protože věděli, že víme...(sice ještě neumíme, ale víme).
Propojení pedagogického a vnějšího světa rozhodně na škodu být nemusí. Jak si s tím poradit, to už snad ředitelé zvládnou sami.
R40o45s29t75i16s12l90a72v 51C88a39h83a
Jenze clanek je o zakladkach a vseobecne vzdelavacich predmetech, nikoliv o odbornych predmetech, kde jsou naopak lide z praxe vitani.
Z91d88e30n40e20k 38E30b12n68e88r
Musím s vámi nesouhlasit, něco jiného je léčit lidi a něco jiného je předávání znalostí a zkušeností z praxe. To že učitel-pedagog odpřednáší dětem-středo a vysokoškolákům co mu ukládají školní osnovy je jen základní část, setkávání s praxí je hodně velká druhá polovina vzdělání.
M43i47c35h19a11l 70P88á67t94e18k
Jistě, je dobrý advokát a špatný advokát. Dobrý lékař a horší lékař. Vynikající učitel a podprůměrný učitel. Ale každý alespoň vystudoval svůj obor, což by měla být podmínka nutná, nikoli dostačující.
M38a43r67i79e 13T28o28m37š29í30č86k62o20v48á
Víte ono to s tím nedostatkem kvalifikovaných pedagogů není tak horké, připouštím, že v některých vyloučených lokalitách tomu tak možná je, ale znám mnoho těch, kteří po dlouhém čekání na uplatnění, již pomalu vzdávají šanci, najít vhodné místo ve školství.Doporučila bych sledovat nabídky pro tuto profesi, je to mizérie, většinou se předávají uvolněné pozice známým, tedy žádný konkuz se nekoná.
Tady tato akce, zaplnit volná místa studenty jiných profesí, je podle mě účelová, budou to lidé lehce ovladatelní, kteří budou vyučovat ne z čerpání svých nabytých znalostí, ale podle šablony, která jim bude dodána.
Jednou ranou se tak zabije starost, kam upíchnout to množství vysokoškoláků, kteří se bohužel nedokáží na trhu práce uplatnit, protože v oborech, které byly přizpůsobeny jejich mozkové kapacitě se neprosadí a také umlčí skupinu vzdělaných lidí, kterým se změny procházející školstvím nelíbí, ale z obavy, že kdykoliv je mohou nahradit těmi nekvalifikovanými, budou méně radikální.
J49a72n 46Š72i74k
Váš článek obsahuje spoustu kritiky. Co byste dělal v této věci Vy? Jak byste ji řešil? Líp do školství další peníze? Samozřejmě, školství je podfinancované. To bylo ale vždy a pochybuji, že v budoucnu to někdy bude výrazněji jinak. Bylo to někdy jiné? I za První republiky učitel sice patřil k nejváženějším povoláním, ale i nejchudším.Píšete o amatérech do škol. Možná byste se divil, kolik lidí u nás jsou v různých oborech opravdovými profesionály a jak dokáží svůj obor s nadšením a poutavě prezentovat. Takoví lidé mohou být pro žáky daleko větším přínosem než učitel, kterého jeho práce nebaví. Mě se ta myšlenka špatná nezdá. Věřím tomu, že do škol by šli třeba Ti, které jejich obor baví a z nějakých důvodů skončili nebo jako úvazek navíc. Je opravdu nutné všechno vidět jen negativně a kritizovat a kritizovat a kritizovat?
R13e38n78á37t50a 11M81a50x96o10v30á
plně s vámi souhlasím. Ještě bych měla na pana blogera dotaz, jestli se byl zeptat u bran pedagogických fakult studentů proč tuto školu studují, když ví, že nikdy učit nechtěli, nechtějí a ani nebudou učit.
R82a83d92e30k 54S57á31r50k37ö91z20i
Odkaz na kompletní materiál MŠMT, ze kterého pocházejí citované tabulky, naleznete zde: https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/05/nova-akce-ministerstva-skolstvi-amateri.html
M91a81r48t11i80n 36F85a68l38t33ý25n
A Vy jste si nevšiml, že v řadě jiných profesí už amatéři dávno jsou a o profesionála skoro nezavadíte?
Tak proč by učitelé měli být výjimkou, že?
V91l91a78d58i16s26l77a30v77a 30C37h98o46u13r68o88v92á
Nevím, je tou dvoucestné. Děti třeba v přírodopise či zoologii uvítají mladou absolventku zemědělské univerzity než starší vyhořelou učitelku bez zájmu a jiskry co to s dětmi neumí a oni ji ani neposlouchají. Vždyť věk vyučujících se přibližuje padesátce.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x