Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Všechny pseudosnahy našeho školství vedly k jedinému: máme sice všude přematurováno a převysokoškolováno, ale úroveň skutečného vzdělání jde zhruba od r. 2000 rapidně dolů. A ono to jinak ani nemůže být. Podle Gaussovy křivky IQ (a ta se nemění!) platí, že jen cca 20% lidí má nadprůměrnou inteligenci, většina však jen průměrnou a zbytek podrůměrnou.

Takže nesmyslný požadavek, aby mělo téměř 80% lidí maturitu, vede k neustálému snižování nároků na jednotlivých školách včetně vysokých - a podle toho je pak úroveň "absolventů" většinou naprosto katastrofální.

Zdá se, že toto má být i cílem - hlupáci jsou snadno manipulovatelnými ovcemi, se kterými pak není tzv. problém.

0 0
možnosti
PV

Po přečtení blogu mám tak nějak pocit, abychom dětičky přestali otravovat nějakou školní docházkou a vysokoškolské diplomy jim dávali hned v porodnici, aby se dětičky nestresovaly :-P

Maturoval jsem za komančů - v ročníku nás bylo 26 a dva maturitu nezvládli - prostě nemají maturitu - narovinu - chlapci nepatřili mezi nejbystřejší a místo přípravy na maturitu chodili po diskotékách .

Trvám na tom, že maturita musí být zkouškou z dospělosti a ne že se budeme dětiček ptát z čeho by rádi maturovali a zda otázky nejsou těžké - vraťmě matiritám vážnost 8-o

1 0
možnosti
Foto

K20a60r61e28l 91C17a26c54h

21. 12. 2019 17:35

Zrovna včera jsem vyplňoval dotazník, co posílá ANO svým sympatizantům jménem AB. Tam jsem napsal, že školství je nyní na špatné koleji. Politickým rozhodnutím se chce, aby maturitu mělo cca 70 - 80% populace a já nevím kolik procent VŠ diplom. Lidé ale kvůli politickému rozhodnutí přece najednou nezískají schopnosti, které jsou k tomu třeba. Pak jsou možné dvě cesty.

My jsme šli tou špatnou první. Jednotné přijímačky, jednotné maturity, které organizuje a hodnotí CERMAT. Aby se dosáhlo kýženého procenta, musí se snížit celkové nároky. Tak dochází k celkovému snížení úrovně středního školství. Na to navazuje školství vysoké, kde se projevuje totéž. Studenti vyhledávají školy, kde se tzv. proleze snadněji k diplomu. Toho využívají i VŠ soukromé, kde se za studium platí.

Druhá možnost, která chce zachovat úroveň školství, je zrušení CERMATu jako garanta jednotné úrovně maturit a ty plně ponechat v režii škol. Místo toho zřídit Státní školský inspektorát, jako garanta úrovně SŠ a VŠ. Ten je podle kvality školy zařadí do dejme tomu 1., 2., nebo 3. ligy. Školy se o zařazení musí ucházet a svou kvalitu trvale prokazovat. Motivací uchazečů o přijetí do školy zařazené do nějaké ligy bude to, že na vysvědčení, či diplomu bude v hlavičce známka kvality školy zcela zřetelně vyznačena. 3. ligou pak projdou i ti, kteří potřebují maturitu, aby mohli dělat městského strážníka.

Obdobné je to s povinnou maturitou z matematiky. Je to pomocná věda, kterou se živí jenom její učitelé. Ostatní ji užívají jako aplikovanou pro svůj obor. Maturitu z matematiky bych tak požadoval pro gymnazistu, který chce pokračovat studiem na VŠ tech. směru. Na odborných školách bych však požadoval písemný test z odborných výpočtů v rámci maturity z odborného předmětu, je-li to škola technická. Tam již nemají smysl samoúčelné matematické hříčky, ale pouze technické výpočty, kde absolvent prokazuje schopnost matematickou a odbornou současně.

To je možné řešení, jak splnit účel a nesnižovat kvalitu.

0 1
možnosti

"...a ty plně ponechat v režii škol"

Do současného stavu jsme se mj. dostali také proto, že škola má ve své režii takřka celé hodnocení žáka. Jen malý kousíček má CERMAT. Dejte i tenhle kousek školám a můžete rovnou maturitní vysvědčení tisknout na měkký papír, aby aspoň k něčemu byla vhodná.

-

Mimochodem - ta "maturita z matematiky" je test jen trochu nad úrovní žáka ZŠ. Ten, kdo tímhle testem neprojde, není schopen ani žádného "odborného výpočtu". Protože ale odbornou část maturity má škola pod palcem, tak se nějak domluvíme a nebudeme to hrotit, že.

1 0
možnosti
RC

Zjevne manipulativni je i toto: "Zřejmě se tam hlásí ti, kteří si v matematice věří, a neúspěšnost je kolem 24 procent. Tady člověk nemusí být expert, aby se zamyslel nad tím, že je něco špatně."

Je videt, ze pan ministr zadny odbornik ani expert neni, kdyz je znamo, ze rada studentu se na matiku hlasi JEN PROTO, ze cizi jazyk VUBEC NEUMI.

Takze nam:

1) ze skol lezou maturanti, co neumi kvaknout v cizim jazyce

2) to evidentne nikomu nevadi

3) ministerstvo s tim nechce nic delat

1 0
možnosti

rada studentu se na matiku hlasi JEN PROTO, ze cizi jazyk VUBEC NEUMI

Doufají ale, že kombinací nápovědy a tipování test z počtů dají.

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.