Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Jistě, nejlepší by bylo zrušit výuku na školách úplně a titul Magister dávat všem za docházku. Vyrovnáme se tak těm doktorům a atomovým fyzikům, kteří k nám proudí.

7 0
možnosti
ZS

Vůbec si nedovedete představit jaké nadávky něžná ženská dušička jako jsem já právě vypouští z úst. Nejvíc na adresu Drahoše. Kanál hadra.

Za článek dík a karma, ale mám teda vztek, to vám řeknu.

5 3
možnosti
JM

J54i60ř61í 56M62a41c93h

12. 7. 2020 18:20

A co takhle zrušit CERMAT i EDUIN a vyměnit neschopné úředníky na ministerstvu školství za ty, kteří by školský managment zvládli? Stát by určitě ušetřil. A nevím, který chytrák přišel na to, že 80% obyvatel musí mít maturitu. Za co taková zkouška potom může stát? Gaussovu křivku prostě neošidíš.

12 0
možnosti
RK

R30a56d72i78m 52K86a69l96a96s

12. 7. 2020 17:38

Dnes se proti tomu, aby velká část populace byla postižena středoškolským vzděláním zakončeným maturitou, již nestavím. Věřím, že před tři sta čtyři sta lety se mnozí, stejně jako dnes, ptali, k čemu bude kováři umět číst a psát? Stačí, když se bude umět ohánět kladivem. A to žil ten dobrý kovář v době, kdy technická revoluce byla jen nesmělým vánkem za letních večerů. Nakonec už i naše rodiče mají problém vypořádávat se s mnohými vymoženostmi dnešních dnů. Ano, je to i věkem a menší schopností nebo neochotou učit se nové... Že by to něco znamenalo? Umět se učit, naučit se učit a být zvyklý se učit, jako možnost seznámit se s dnes dostupným poznáním je něco, co může člověku dobře posloužit k dalšímu růstu, přestože třeba nedosáhne na mety nejvyšší. On i ten kovář, pokud uměl kdysi číst a psát, mohl po sobě zanechat poznámky, zapsat si, na co experimentálně přišel atd. A v dnešní době, lze navíc očekávat, že tlak na schopnost přijímat nové dále poroste.

Každý, kdo projde systém je vystaven riziku, že na něm přeci jen něco z poskytovaných vědomostí ulpí. Ví, že to či ono existuje. Snad by jen bylo dobré více akcentovat právě onu schopnost řešit, studovat a vypořádávat se s novým a novými situacemi. Možná nebude tak důležité, co všechno víš a umíš, ale jestli se dokážeš něco naučit a pochopit.

Že bude mít 80% populace maturitu, mě netrápí. Umím si představit i systém nastíněný v článku. Proč ne? A nakonec stačí jen vhodně nastavit známkování. Maturita nemusí být defilé neúspěšných studentů a nemusí být ani zlehčována. Ti nejlepší si mohou odnést jedničku a ti nejhorší klidně čtyřku. Přičemž čtyřka odpovídá základu definovanému např. devátým stupněm ZŠ. A každému, kdo bude mít o absolventa zájem, pak postačí, podívat se, s jakým známkami své vzdělávání zakončil. Výběrové vysoké školy stejné pořádají přijímací řízení a těm zbylým, kterým stačil průměr, bude jistě průměr stačit i nadále.

Krok do budoucnosti není v tom, že se toho budou lidé učit méně, ale naopak více...

4 0
možnosti
JK

Jenomže pokud chcete, aby 80% mělo maturitu, pak musíte zákonitě snížit její úroveň.

2 0
možnosti
TT

Když se na to tak dívám, jak správně upozorňují Radek P. nebo Karel C., problém je požadavku na maturitní zkoušky na závěr skoro každé střední školy. K čemu je kadeřnici nebo kuchařovi maturita, prokristapána?! Proto musím ve zkratce poreferovat o tom, jak je to řešeno v Německu: Tam je maturita jasná - opravňuje k nástupu na VŠ nebo i na "odbornou VŠ" (Fachhochschule). Absolventi reálek nebo ZŠ s nástavbou 10. třídy nemusí jít na učňák, ale můžou pokračovat na středních odborných školách, které jsou - a teď pozor! - ukončeny odbornou maturitou (něco takového tady kdysi taky bylo, že?). S tou lze pokračovat na zmíněné odborné VŠ, případně může být student připuštěn ke studiu ve svém oboru i na VŠ nebo univerzitu.

Mně to nijak příliš složité nepřijde.

4 1
možnosti
Foto

K14a40r44e70l 94C45a85c33h

12. 7. 2020 14:40

Stále se řeší nešťastné státní maturity a zapomíná se přitom na jednu zásadní věc. Totiž na jakési politické rozhodnutí, dle kterého by mělo mít 80% populace úplné střední vzdělání zakončené maturitní zkouškou. Ne snad kvůli tomu, aby 80% populace pokračovalo ve studiu na vysoké škole, ale kvůli tomu, že i na celkem intelektuálně nenáročné pracovní funkce ve státním sektoru je kvalifikačním požadavkem maturitní zkouška. Právě z důvodu té masovosti je největší hloupostí dělat nějaké jednotné státní maturity, protože ty pak musí svou náročností odpovídat intelektuálním schopnostem i těch méně nadaných jedinců.

Maturitní zkoušky se musí vrátit do režie samotných středních škol. CERMAT, který se nyní snaží o výrobu testů pro studenty, by se měl místo toho snažit o roztřídění středních škol do cca 3 kategorií kvality a o systém kontroly této kvality. Školy musí o vyšší zařazení usilovat a také jej obhajovat. Absolventi střední školy pak obdrží maturitní vysvědčení, kde zařazení školy bude v hlavičce tiskopisu vysvědčení jasně vyznačeno. Samozřejmě, že vysvědčení z náročnější školy by bylo výhodou v přijímacím řízení na VŠ. Pro zájemce o práci městského strážníka by pak postačila maturita ze školy dle náročnosti zařazené do 3. třídy. Politické zadání masovosti by bylo splněno a kvalita by nebyla zbytečně snižována zprůměrováním požadavků na samotné studenty.

0 2
možnosti

"vysvědčení z náročnější školy by bylo výhodou v přijímacím řízení na VŠ" , to možná někdy dřív, ale dnes kdy je VŠ v kdejakém okresním měste a i ty tradiční se perou o každého studenta kvůli penězům?

8 0
možnosti
MP

Působí v EDUinu někdo s osobní zkušeností s maturitou z matematiky?

1 0
možnosti

Podle jejich "výstupů" soudím, že ne. Nebo někdo, koho od ní vyhodili. Fascinuje a znechucuje mě drzost takových nul, které nemají ani příslušné vzdělání ani praxi a přesto se cítí povolané se k tematice nejen vyjadřovat, ale dokonce si hrát na odborníky.

4 0
možnosti
Foto

Nějak si odporujete

Maturitu zvládne deváťák, ale má být přípravou na náročnou vysokou školu?

Polovina nezvládně Bakaláře, přestože prošlo maturitou a jako problém vidíte její rušní?

Nezlobte se, ale maturita tak jak je nastavena prostě mysl nedává.

Nejsem expert, ale je prostě nesmysl stejná zkouška pro odborné školy a pro gymnasia. Je tedy naprosto nelogické, že by byla povinná matematika, cizí jazyk a čeština tedy 3 ze 4 předmětů.

Aby maturita měla nějaký realbý smysl tak musí být jen pro gymnasia (a možná pro nějaké obdobné školy) a pro odborné školy jiná forma zkoušky. Pak teprvě bude moci být maturita náročná.

PS. Ne společnost matematiků a fyziků fakt nemá rozhodovat o tom jestli má být maturita z matematiky povinná, je to nesmysl jasný střet zájmů Většina učitelů totiž prosazuje ten svůj předmět.

7 1
možnosti
IV

Nejspíš měl na myslí, že v současné podobě ji zvládne deváťák a že by měla být ještě těžší.

2 0
možnosti
ES

Neúspěch u maturity lze spatřovat jednak v lenosti, jednak v nezpůsobilosti dotčených studentů - maturita je pro aspoň průměrně nadané, z čehož vyplývá, že ne všechny střední školy mají ukončovat studium maturitní zkouškou..

14 0
možnosti
MP

Výběr z kvalifikace zakladatelů EDUinu pro posouzení potřeby maturity z matematiky: vyučený elektromechanik a tři roky student Pedagogické fakulty UK oboru český jazyk a občanská nauka; vystudoval obor biologie – tělesná výchova na Pedagogické fakultě UJEP; zaměřuje se na koučování, vzdělávání učitelů a zážitkovou pedagogiku ve školách.

13 0
možnosti
Foto

Nově je zakladatelem Eduinu soukromá firma Livesport. Tomáš Feřtek a manželé Slejškovi byli původními zakladateli...

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.