Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HD

Ke svému předešlému příspěvku ( svádět situaci na malé platry učitelů), bych chtěla dodat - který učitel učí jen pro peníze, do školy nepatří!

0 0
možnosti
HD

Díky autorovi za článek. Problém je v tom, veřejnost (občany tohoto státu a rodič dětí) to nezajímá jak by mělo. Před více než 100 lety (od na přelomu 19. a 20.stol. to byla vzdělanost, díky které prospívala první republika. Nyní se může stát "zbrchat" opět jen vzdělaností , ale na jiné úrovni a má možnost opět vyniknout i ekonomicky. To, že vláda a MŠMT iniciuje "Škola 2030" je nemyslná akce, spočívající na zvýšenípočtu úředníků a určitě nezasáhne ani ty letošní prváky.

Píši o tom již dlouho a nabízím svoji dlouholetou práci - řešení problému MATEMATIKY o tom, jak se ji děti snadno naučí . Reakce ministerstva je naprosto směšná - diskuze s těmi úředníky, kteří viděli školu jen z o z okna.

Dospěla jsem k názoru, že by měli zasáhnout rodiče,ale soukromé školy nejsou řešením, změna školy musí být pro všechny děti, aby mohl vyniknout výběr těch nejlepších z nich, kteří patří na vysokou školu, nikoliv nejbohatší! Už několik let je k tomu web Chytré dítě.

0 0
možnosti
PP

P81a55v12e93l 75P61o20n54e90c

15. 12. 2020 9:36

> kvalifikované učitele nahradili diletanti bez pedagogického vzdělání.

Asi nebude pravda, že každý kvalifikovaný učitel je automaticky výborný pedagog jako nebude pravda, že každý odborník z praxe je automaticky diletant.

1 0
možnosti
Foto

A tohle všechno se děje jen proto, že je celé školství pod taktovkou státu. Zrušme povinnou školní docházku, privatizujme školy a bude líp pro všechny. Soukromá škola se bude snažit, bude mít dobrou pověst a nebude nucena přijímat nesmyslná státní rozhodnutí.

2 3
možnosti
PP

P37a71v89e59l 36P66o49n88e60c

15. 12. 2020 9:42

> Soukromá škola se bude snažit, bude mít dobrou pověst

To je jen teorie, praxe bývá nezřídka jiná. Cílem bývá maximální zisk při zachování iluze nadstandardní péče a dodržení zákonem stanovených podmínek.

0 1
možnosti
Foto

Nesouhlasím s autorem. Dnes "kvalifikovaný učitel" s aprobací např. fyzika, chemie je považován za kvalifikovaného i když mu přihodí nějaké hodiny češtiny nebo angličtiny (a platí to i naopak). Jazykář může kvalifikovaně učit fyziku.

Když chce ředitel gymnázia pro matfyz třídu odborníka a mohl by mít např. docenta z VŠ, může ho zaměstnat jen jako nekvalifikovaného pedagoga.

Od koho získají studenti víc z matyky a fyziky? Od jazykáře s pedagogickou fakultou nebo od docenta (ale možná i jenom doktoranda) z matfyzu ?

4 1
možnosti
JN

V tom máte částečně pravdu, ovšem:

a) Pochybuji o tom, že některý docent z matfyzu půjde učit na plný úvazek na střední školu (pokud tam půjde jen na pár hodin týdně na vedlejší pracovní poměr, tak problém ohledně toho, že nemá pedagogické vzdělání, nebude).

b) Těch "přihozených hodin", na které nemá pedagog aprobaci, může být jen omezený počet. A že by na některé škole např. jazykář učil matiku či fyziku, o tom jsem opravdu neslyšel.

2 0
možnosti
IZ

I29v15a34n 47Z63b41o55ř62i75l

14. 12. 2020 20:11

Absolventi genderových studijí, kteří měli diplomovou práci na téma např.: "Mužský šovinismus v pohádce o Sněhurce a sedmi trpaslících" budou učit na našich školách, protože s jejich odborností by si v praxi nevydělali ani na slanou vodu.

A pokud je ředitelé nebudou chtít příjmout, budou si stěžovat na diskriminaci a nepřestanou, dokud se zřizovatel školy nepos.re a ředitele nenahradí za nějakého povolnějšího.

8 1
možnosti
JK

Víte, proč musejí mít univerzity akademickou svobodu chráněnou zákonem? Aby jim do výuky nemohli žvanit lidi jako vy. A "naše školy" samozřejmě patří vám stejně jako i těm absolventům genderu.

0 5
možnosti
Foto

Když si představím, že všichni ti vysokoškoláci, kteří vystudovali profese, které nelze uplatnit a které byly připraveny pro ty, kteří po jakékoliv maturitě, nastoupili bez přijímacích zkoušek na VŠ a tam zadarmo dostali diplomy, budou někdy učit moje vnoučata, chce se mi křičet, vyhoďte konečně toho ministra, protože pod jeho vedením dochází k velkému úpadku vzdělání u nás.RvRvRv!!

Schopných učitelů s patřičným vzděláním je dostatek, ale nedostávají možnost se uplatnit, protože místa se předávají na základě známostí a rodinných vazeb.

7 1
možnosti
JK

Moje přítelkyně učí na střední škole. Jeden student jí vyprávěl, že na základce měl matikářku, která měla učit i počítače, ale nic o tom nevěděla, a tak se v počítačových hodinách sedělo s vypnutými počítači a probírala se matika. Na podotknutí, že teda tím pádem museli tu matiku umět dobře, student pravil, že pořádně neuměla ani tu matiku. Kolegyně té mojí přítelkyně, matikářka na střední škole, při zavření škol řešila matiku tak, že si to studenti měli nastudovat sami z učebnice, ona sepsala příklady na papír, ten oskenovala a rozeslala studentům do mailů; jeden z důvodů byl, že se jí na začátku nepovedlo přihlásit do školního systému, jelikož měla na notebooku zapnutý CAPS LOCK. Takhle to dělala týdny, dokud se o tom nedozvěděla ředitelka a nezakázala jí to. Doučoval jsem dříve matiku jednoho z jejích studentů na propadnutí, na pětku nebyl ani náhodou, problém byl, že ona si na něj zasedla, on byl z velmi slušné rodiny a před tou matikářkou se vždycky psychicky rozklepal a zadřel. Další kolegyni mojí přítelkyně studenti v hodině přesvědčili, že jim píská počítačová myš a oni proto nemůžou pracovat, což ona oficiálně řešila se správcem sítě. Kdyby o těchhle případech kolovaly legendy, dalo by se to prohlásit za pár výjimek, jenomže v ČR někoho takového poznal nebo o něm slyšel od důvěryhodných lidí KAŽDÝ, snad s výjimkou studentů prestižních gymnázií. Když potom čtu o nebezpečí potopení pedagogické profesionality, musím se jenom smát.

1 1
možnosti
TT

Neschopní pedagogové určitě nebudou vhodně nahrazeni absolventy VŠ neschopnými natolik, že se ve svém - lépe placeném - oboru neuchytí. Resp. neschopnými natolik, že šťouraje se v nose vystudovali nějakou tu zbytečnost, která jim dnes otevírá dveře leda do call center.

1 0
možnosti
VB

Plaga je fakt nejhorší ministr školství všech dob. Proč by se hrnuli studenti na učiteské obory, když bez rizika vystudují jakoukoliv vysokou školu a když se neuplatní, mohou jít učit. Ze škol se stane žumpa pro neúspěšné VŠ.

7 0
možnosti
LV

Myšlenka přivést odborníky z praxe do škol (myšleno do odborných škol) je na první pohled hezká, ale ztroskotá na tom, co píšete - platy učitelů sotva budou odpovídat tomu, na co byli dosud odborníci zvyklí. Takže skuteční odborníci zůstanou radši u svého kopyta, do škol se vypraví až v důchodu, aby zjistili, že se jim nevyplatí po celoživotní práci ze sebe dělat za pár šupů kašpary před tlupou puberťáků, které zajímá kdeco, jenom ne škola.

A na základní školu patří vystudovaní pedagogové, o tom snad není pochyb. Pokud budou nahrazeni amatéry, nebo dokonce zapálenými amatéry, potom Bůh ochraňuj příští generace...

5 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.