Děkujeme za pochopení.
H40a80n43a 13D20a28ň51k35o19v13á
Ke svému předešlému příspěvku ( svádět situaci na malé platry učitelů), bych chtěla dodat - který učitel učí jen pro peníze, do školy nepatří!
H14a36n14a 71D30a40ň88k75o47v21á
Díky autorovi za článek. Problém je v tom, veřejnost (občany tohoto státu a rodič dětí) to nezajímá jak by mělo. Před více než 100 lety (od na přelomu 19. a 20.stol. to byla vzdělanost, díky které prospívala první republika. Nyní se může stát "zbrchat" opět jen vzdělaností , ale na jiné úrovni a má možnost opět vyniknout i ekonomicky. To, že vláda a MŠMT iniciuje "Škola 2030" je nemyslná akce, spočívající na zvýšenípočtu úředníků a určitě nezasáhne ani ty letošní prváky.
Píši o tom již dlouho a nabízím svoji dlouholetou práci - řešení problému MATEMATIKY o tom, jak se ji děti snadno naučí . Reakce ministerstva je naprosto směšná - diskuze s těmi úředníky, kteří viděli školu jen z o z okna.
Dospěla jsem k názoru, že by měli zasáhnout rodiče,ale soukromé školy nejsou řešením, změna školy musí být pro všechny děti, aby mohl vyniknout výběr těch nejlepších z nich, kteří patří na vysokou školu, nikoliv nejbohatší! Už několik let je k tomu web Chytré dítě.
P81a55v12e93l 75P61o20n54e90c
> kvalifikované učitele nahradili diletanti bez pedagogického vzdělání.
Asi nebude pravda, že každý kvalifikovaný učitel je automaticky výborný pedagog jako nebude pravda, že každý odborník z praxe je automaticky diletant.
L82e29o25n11t55ý41n45a 62C67h10v42á86t35a84l33o74v70á
A tohle všechno se děje jen proto, že je celé školství pod taktovkou státu. Zrušme povinnou školní docházku, privatizujme školy a bude líp pro všechny. Soukromá škola se bude snažit, bude mít dobrou pověst a nebude nucena přijímat nesmyslná státní rozhodnutí.
P37a71v89e59l 36P66o49n88e60c
> Soukromá škola se bude snažit, bude mít dobrou pověst
To je jen teorie, praxe bývá nezřídka jiná. Cílem bývá maximální zisk při zachování iluze nadstandardní péče a dodržení zákonem stanovených podmínek.
R84a77d48k36a 57J17o96h44n36o82v87á
Nesouhlasím s autorem. Dnes "kvalifikovaný učitel" s aprobací např. fyzika, chemie je považován za kvalifikovaného i když mu přihodí nějaké hodiny češtiny nebo angličtiny (a platí to i naopak). Jazykář může kvalifikovaně učit fyziku.
Když chce ředitel gymnázia pro matfyz třídu odborníka a mohl by mít např. docenta z VŠ, může ho zaměstnat jen jako nekvalifikovaného pedagoga.
Od koho získají studenti víc z matyky a fyziky? Od jazykáře s pedagogickou fakultou nebo od docenta (ale možná i jenom doktoranda) z matfyzu
J34o58s39e84f 76N31o75ž14i33č55k69a
V tom máte částečně pravdu, ovšem:
a) Pochybuji o tom, že některý docent z matfyzu půjde učit na plný úvazek na střední školu (pokud tam půjde jen na pár hodin týdně na vedlejší pracovní poměr, tak problém ohledně toho, že nemá pedagogické vzdělání, nebude).
b) Těch "přihozených hodin", na které nemá pedagog aprobaci, může být jen omezený počet. A že by na některé škole např. jazykář učil matiku či fyziku, o tom jsem opravdu neslyšel.
I29v15a34n 47Z63b41o55ř62i75l
Absolventi genderových studijí, kteří měli diplomovou práci na téma např.: "Mužský šovinismus v pohádce o Sněhurce a sedmi trpaslících" budou učit na našich školách, protože s jejich odborností by si v praxi nevydělali ani na slanou vodu.
A pokud je ředitelé nebudou chtít příjmout, budou si stěžovat na diskriminaci a nepřestanou, dokud se zřizovatel školy nepos.re a ředitele nenahradí za nějakého povolnějšího.
J94i56ř66í 23K40u52b34í89č90e58k
Víte, proč musejí mít univerzity akademickou svobodu chráněnou zákonem? Aby jim do výuky nemohli žvanit lidi jako vy. A "naše školy" samozřejmě patří vám stejně jako i těm absolventům genderu.
M85a45r78i42e 15T81o15m90š44í64č14k24o98v29á
Když si představím, že všichni ti vysokoškoláci, kteří vystudovali profese, které nelze uplatnit a které byly připraveny pro ty, kteří po jakékoliv maturitě, nastoupili bez přijímacích zkoušek na VŠ a tam zadarmo dostali diplomy, budou někdy učit moje vnoučata, chce se mi křičet, vyhoďte konečně toho ministra, protože pod jeho vedením dochází k velkému úpadku vzdělání u nás.
Schopných učitelů s patřičným vzděláním je dostatek, ale nedostávají možnost se uplatnit, protože místa se předávají na základě známostí a rodinných vazeb.
J31i32ř69í 42K12u80b30í22č22e62k
Moje přítelkyně učí na střední škole. Jeden student jí vyprávěl, že na základce měl matikářku, která měla učit i počítače, ale nic o tom nevěděla, a tak se v počítačových hodinách sedělo s vypnutými počítači a probírala se matika. Na podotknutí, že teda tím pádem museli tu matiku umět dobře, student pravil, že pořádně neuměla ani tu matiku. Kolegyně té mojí přítelkyně, matikářka na střední škole, při zavření škol řešila matiku tak, že si to studenti měli nastudovat sami z učebnice, ona sepsala příklady na papír, ten oskenovala a rozeslala studentům do mailů; jeden z důvodů byl, že se jí na začátku nepovedlo přihlásit do školního systému, jelikož měla na notebooku zapnutý CAPS LOCK. Takhle to dělala týdny, dokud se o tom nedozvěděla ředitelka a nezakázala jí to. Doučoval jsem dříve matiku jednoho z jejích studentů na propadnutí, na pětku nebyl ani náhodou, problém byl, že ona si na něj zasedla, on byl z velmi slušné rodiny a před tou matikářkou se vždycky psychicky rozklepal a zadřel. Další kolegyni mojí přítelkyně studenti v hodině přesvědčili, že jim píská počítačová myš a oni proto nemůžou pracovat, což ona oficiálně řešila se správcem sítě. Kdyby o těchhle případech kolovaly legendy, dalo by se to prohlásit za pár výjimek, jenomže v ČR někoho takového poznal nebo o něm slyšel od důvěryhodných lidí KAŽDÝ, snad s výjimkou studentů prestižních gymnázií. Když potom čtu o nebezpečí potopení pedagogické profesionality, musím se jenom smát.
T32o79m42á63š 21T38a43t68í55č15e57k
Neschopní pedagogové určitě nebudou vhodně nahrazeni absolventy VŠ neschopnými natolik, že se ve svém - lépe placeném - oboru neuchytí. Resp. neschopnými natolik, že šťouraje se v nose vystudovali nějakou tu zbytečnost, která jim dnes otevírá dveře leda do call center.
V49l71a41d57i89m42í67r 93B19l29a64ž57e87k
Plaga je fakt nejhorší ministr školství všech dob. Proč by se hrnuli studenti na učiteské obory, když bez rizika vystudují jakoukoliv vysokou školu a když se neuplatní, mohou jít učit. Ze škol se stane žumpa pro neúspěšné VŠ.
L25u59m87í28r 25V67i64t31h50a
Myšlenka přivést odborníky z praxe do škol (myšleno do odborných škol) je na první pohled hezká, ale ztroskotá na tom, co píšete - platy učitelů sotva budou odpovídat tomu, na co byli dosud odborníci zvyklí. Takže skuteční odborníci zůstanou radši u svého kopyta, do škol se vypraví až v důchodu, aby zjistili, že se jim nevyplatí po celoživotní práci ze sebe dělat za pár šupů kašpary před tlupou puberťáků, které zajímá kdeco, jenom ne škola.
A na základní školu patří vystudovaní pedagogové, o tom snad není pochyb. Pokud budou nahrazeni amatéry, nebo dokonce zapálenými amatéry, potom Bůh ochraňuj příští generace...
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x