Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

P13e32t80r 25D56r37a44p51a25l

26. 5. 2019 18:20

pane autore, na které PF se vyučují mechanika, stavba strojů, beton, stavitelství, geodezie...a další desítky odborných předmětů pro odborné střední školy?

16 1
možnosti
Foto

Návrh novely se týká výuky všeobecných předmětů na ZŠ jako je např. čeština, nikoliv odborných předmětů pro SOŠ.

6 0
možnosti
Foto

R78o25m25a82n 72K76o74z14e41l

26. 5. 2019 18:14

Pokud vím, tak toto je přece možné dávno - učitel nemusí být nutně vystudovaný pedagog, ale musí mít aspoň pedagogické minimum. Tak kamarád vystudoval informatiku a dnes ji úspěšně učí a na průmyslovce nás učili učitelé s titulem Ing. a nebyl žádný problém.

17 0
možnosti
JK

J36i63r50i 32K29u51c35e88r61a

26. 5. 2019 18:12

Absurdnější je mnohem více skutečnost, že my všichni si musíme platit pětileté studium tisíců studentů na PF, z nichž velká množina nikdy ani na okamžik neuvažuje o tom, že by chtěla někdy v životě učit. Pajdák je prostě relativně lehká škola, titul člověk získá, stát to platí a pak tradá jinam. TO JE ABSURDNÍ. To, o čem píšete vy je až důsledek nápravy mnou popsané absurdity.

21 1
možnosti
Foto

Z předložených statistik je evidentní, že školství opouští především starší učitelé. Jako důvod uvádějí nízké platy ve školach. Oni u ti čerství absolventi brzy zjistí, že platy ve školství jsou mnohem nižší, než se píše v médiích...

1 1
možnosti
JR

J58a50n 71R13á12ž

26. 5. 2019 18:01

Kdo je větší amatér: Učitel fyziky s dlouholetou pedagogickou praxí, který se kvůli vyhoření přestal zajímat v nejnovější vědecké poznatky nebo absolvent Matfyzu jen s pedagogickým minimem? Kdo je větší profesionál pro výuku angličtiny: Absolventka pajdáku ovládající stěží školometskou angličtinu, se kterou se lze domluvit jen v táboře pro migranty nebo absolventka českého gymnázia, která úspěšně absolvovala některou školu britského systému „Higher Education“ nikoliv však pedagogické specializace.

Většina středoškoláků je dnes vzdělanější ve znalostech potřebných v praktickém životě, než většina jejich učitelů a jen učitel, který je znalostmi předčí, si může získat jejich respekt. Znalosti didaktiky jsou sekundární a lze je získat praxí.

Když jsem chodil na strojní průmku, tak měl u nás největší autoritu inženýr z brněnské Zbrojovky, který šel do invalidního důchodu a šel bez jakéhokoliv pedagogického vzdělání k nám učit.

Relevantní otázky: Kde pracují tisíce absolventů pedagogických fakult, kteří studiem na nich si jen prodlužují mládí? Proč si tisíce mladých každoročně vybírají zrovna tuto fakultu, když je profese učitele tak společensky i finančně nedoceněná? Proč jsou přijímáni na tyto fakulty studenti u nichž i jednoduchý psychotest jednoznačně prokáže, že nemají sebemenší předpoklad vykonávat praxi učitele? Proč stát toto flákání na pedagogických fakultách tisícům v pedagogické praxi nepoužitelných lidí finančně dotuje?

Odpovědi na tyto otázky občany skutečně zajímají a to, že ve školách budou učit odborníci z praxe, kteří nemají pedagogické vzdělání, je zajímá jen okrajově.

24 4
možnosti
RP

"Většina středoškoláků je dnes vzdělanější ve znalostech potřebných v praktickém životě";-D;-D;-D;-D

Ale zase je fakt , že nějaký absolvent PF učící tak aspoň 10 let, s průměrným IQ kolem stovky, který si svoje vědomosti nestíhá udržovat, může být podstatně horší.

3 0
možnosti
PV

P22a35v41e41l 18V95é48b16r

26. 5. 2019 17:20

Víte, nedovedu si představit, že by léčil místo doktora inženýr v bílém plášti, ale docela dobře si dovedu představit, že by tento inženýr (bez pedagogického vzdělání, tudíž nevědoucí, kolik řádků má obsahovat domácí úkol) učil např. elektrotechniku...

26 0
možnosti
Foto

Pokud jste četl článek, tak přesně toto v něm píšu. Návrh zákona se ovšem týká výuky všeobecných předmětů na ZŠ jako je např. čeština...

0 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.