Děkujeme za pochopení.
P13e32t80r 25D56r37a44p51a25l
pane autore, na které PF se vyučují mechanika, stavba strojů, beton, stavitelství, geodezie...a další desítky odborných předmětů pro odborné střední školy?
R95a77d91e29k 40S80á48r65k40ö21z40i
Návrh novely se týká výuky všeobecných předmětů na ZŠ jako je např. čeština, nikoliv odborných předmětů pro SOŠ.
R78o25m25a82n 72K76o74z14e41l
Pokud vím, tak toto je přece možné dávno - učitel nemusí být nutně vystudovaný pedagog, ale musí mít aspoň pedagogické minimum. Tak kamarád vystudoval informatiku a dnes ji úspěšně učí a na průmyslovce nás učili učitelé s titulem Ing. a nebyl žádný problém.
J36i63r50i 32K29u51c35e88r61a
Absurdnější je mnohem více skutečnost, že my všichni si musíme platit pětileté studium tisíců studentů na PF, z nichž velká množina nikdy ani na okamžik neuvažuje o tom, že by chtěla někdy v životě učit. Pajdák je prostě relativně lehká škola, titul člověk získá, stát to platí a pak tradá jinam. TO JE ABSURDNÍ. To, o čem píšete vy je až důsledek nápravy mnou popsané absurdity.
R47a85d59e26k 32S40á68r32k63ö72z92i
Z předložených statistik je evidentní, že školství opouští především starší učitelé. Jako důvod uvádějí nízké platy ve školach. Oni u ti čerství absolventi brzy zjistí, že platy ve školství jsou mnohem nižší, než se píše v médiích...
J58a50n 71R13á12ž
Kdo je větší amatér: Učitel fyziky s dlouholetou pedagogickou praxí, který se kvůli vyhoření přestal zajímat v nejnovější vědecké poznatky nebo absolvent Matfyzu jen s pedagogickým minimem? Kdo je větší profesionál pro výuku angličtiny: Absolventka pajdáku ovládající stěží školometskou angličtinu, se kterou se lze domluvit jen v táboře pro migranty nebo absolventka českého gymnázia, která úspěšně absolvovala některou školu britského systému „Higher Education“ nikoliv však pedagogické specializace.
Většina středoškoláků je dnes vzdělanější ve znalostech potřebných v praktickém životě, než většina jejich učitelů a jen učitel, který je znalostmi předčí, si může získat jejich respekt. Znalosti didaktiky jsou sekundární a lze je získat praxí.
Když jsem chodil na strojní průmku, tak měl u nás největší autoritu inženýr z brněnské Zbrojovky, který šel do invalidního důchodu a šel bez jakéhokoliv pedagogického vzdělání k nám učit.
Relevantní otázky: Kde pracují tisíce absolventů pedagogických fakult, kteří studiem na nich si jen prodlužují mládí? Proč si tisíce mladých každoročně vybírají zrovna tuto fakultu, když je profese učitele tak společensky i finančně nedoceněná? Proč jsou přijímáni na tyto fakulty studenti u nichž i jednoduchý psychotest jednoznačně prokáže, že nemají sebemenší předpoklad vykonávat praxi učitele? Proč stát toto flákání na pedagogických fakultách tisícům v pedagogické praxi nepoužitelných lidí finančně dotuje?
Odpovědi na tyto otázky občany skutečně zajímají a to, že ve školách budou učit odborníci z praxe, kteří nemají pedagogické vzdělání, je zajímá jen okrajově.
R22a14d25i97m 74P88o64l16á97š31e18k
"Většina středoškoláků je dnes vzdělanější ve znalostech potřebných v praktickém životě"
Ale zase je fakt , že nějaký absolvent PF učící tak aspoň 10 let, s průměrným IQ kolem stovky, který si svoje vědomosti nestíhá udržovat, může být podstatně horší.
P22a35v41e41l 18V95é48b16r
Víte, nedovedu si představit, že by léčil místo doktora inženýr v bílém plášti, ale docela dobře si dovedu představit, že by tento inženýr (bez pedagogického vzdělání, tudíž nevědoucí, kolik řádků má obsahovat domácí úkol) učil např. elektrotechniku...
R16a24d62e91k 84S23á50r22k12ö21z82i
Pokud jste četl článek, tak přesně toto v něm píšu. Návrh zákona se ovšem týká výuky všeobecných předmětů na ZŠ jako je např. čeština...
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x