Děkujeme za pochopení.
Z29u12z97a98n56a 12R27ů46ž82i13č97k89o17v92á
Pedagogické vzdělání a dále vzdělání ve dvou aprobacích je to minimální, co má soudný člověk - budoucí učitel, absolvovat. Přestože se někteří snaží toto minimum ( jakýsi kantorský řidičák) neustále zpochybňovat, stejně to takto bylo, je a bude. A všechno ostatní jsou jen pokusy, jak zalátat díry a špatně pokusy o špatné řešení... Vždy, když je nedostatek nějaké důležité profese, má naše společnost tendenci jít tou nejjednodušší cestou. Tentokrát je to tedy cesta „odborníků" do praxe. Hezky se to nazve, zaváže do maličky, vyřízeno, paráda. Důsledky zjistíme ovšem až za dlouho...no a na " pachatele" novely už si nikdo nevzpomene. Že? Odborníci ale přece mohou učit už dnes...Zakopaný pes je ale v tom,že většina škol potřebuje učitele na minim.2 předměty. Chemik umí ale jen chemii( ta se učí jen v 8. a 9.třídě...kolik odučí týdně?4 hodinky?), informatik umí jen informatiku ( i když který IT půjde do.skoly...haha) atd. Takže ten druhý předmět bude nějak látat...Ano, ne každý učitel má dnes 100procentně jen své předměty. Ale onen odborník nebude mít prakticky nikdy jen " svůj" obor. Aspoň na základce určitě ne. Možná na SŠ...Neříkám,že neexistují odborníci z praxe, kteří školství prospějí. Nedělejme ovšem z výjimek pravidlo!! Navíc situace kdy ředitel ( a ne VŠ) z kohokoliv z ulice může udělat učitele, je prostě otřesná. To si žádný stát na západ ani sever od nás nedovolí. Ne všichni ředitelé jsou také soudní....A kritikům říkám jedno - nechtějte, aby vaše děti a vnuky učili nevystudovaní neučitelné, zato dobří kámoši pana řídícího...s vy neměli na výběr z jiných škol v dojezdové vzdálenosti....
Z17d33e67n15ě26k 66Z73a62v27a36d51i77l
Moje známá učitelka říká, že mnozí učitelé by před učením jít alespoň na rok do praxe mimo školství, aby si pak víc vážili toho co jim školství nabízí a dává.
R42a50d88k52a 32K16i25e34l57b11e20r40g39e91r88o66v58á
sebeoslněnost některých učitelů miluji...Půlka z nich na děti ječí, půlka z nich rovnou podezřívá z neplnění věcí, a ruku v ruce s tím nehodlá v době jejich nácti chápat jejich vývojové změny a pokusit se k nim přistupovat jaksi s větší noblesou a jako k dospělejším, což se nezřídka táhne až k maturitě...A to navzdory tomu, že se tito mnohem více orientují v technickém světě než některé z učitelek. Dávno pracují na brigádách... atd atd. Systém - jsem nad tebou dva metry a ty si to laskavě uvědom. Systém- nauč se to, protože se to má znát... i když už padesát let udržujeme nefunkční znalosti, a tedy znalostní mrtvoly. I v češtině... Tedy buďme soudní, že kvalifikace a didaktiky a psychologie ne u všech fungují, jak by měly...
Co se týká pedagogických fakult a jejich zaměření, s didaktikami a rozbory se roztrhnul pytel a znalosti jsou tu často vyváženy ctrl. c- crtl v...strýček Gůgl zařídí...Zažila jsem praxe, kde hra a hra a klik a klik a technika - prezentace, které učí děti vyjadřovat se stroze v heslech a po prezentaci toho stejně půlku zapomenout. Mám za to, že lidi z praxe i nestudovaní - s jinými přístupy, těmi, které fungují v praxi ,sice někdy můžou - ale zdaleka nemusejí být hromadnou katastrofou. Proč to nezkusit po všech nesmyslných byrokratických opruzeninách jako jednu ze zkušebních cest... vážně nevím. Navíc - není nad to, když se obory prostupují a mezi lidmi je mnoho chytrých specialistů, kteří znají nejen to své. Což nebudu dokládat,jak moc se lze bavit o věcech jiných třeba s některými zapálenými matikáři a fyzikáři, jejichž důležitost nad rámec normálu stoupla.
M82i81r84o21s71l55a48v 80P71a14v34l26í19č64e43k
Schopnost "učit" patří mezi soft skills. A ty se obecně velmi těžko někdo naučí. Jsou z největší části "vrozené", dále se "vybrušují" praxí. A jelikož na učitele, stejně jako na jiné obory, chodí kdekdo, tak je iluzorní se domnívat, že dobrý učitel musí bezpodmínečně mít tzv. "pedagogické vzdělání".
V98l57a66d13i60m83í27r52a 80B67o65š63k32o86v44á
Západ. země na to jdou chytřeji, např. když potřebují knihovníky, nehledají jen ty s knihovnickou školou, hledají i specialisty pro oblast historie, zeměpisu atd. - z jiných fakult. Totéž se uplatňuje u učitelů, i mezi nimi je potřeba mít specialisty s hlubšími znalostmi z různých oblastí (v závislosti na druhu školy). Není to tedy jen o pedagogice. Ale neměli bychom skončit na úrovni, kdy např. odběr vzorku z nosohltanu provádí hasič.
V89l45a86d23i31m77í43r14a 51B43o20š10k40o91v55á
Za totalit. režimu jsem jednou v zoufalství zkusila shánět místo učitelky v českém pohraničí (jako vysokoškolačka, ale neměla jsem pedagogickou fak.), tehdejší soudruzi rozhodli, že bez pedagogic. školy nemohu učit, nebo jsem prostě jen nebyla prokádrovaná?). Po r. 1989 s boomem mj. v počtu škol u nás jsem zjistila, že západ. země regulují počet škol (a studentů) napojených na veřej. prostředky, což podporuje vyšší kvalitu škol, jejich lepší vybavení, soutěž nejtalentovanějších studentů s těmi méně zdatnými. My zřejmě nepotřebujeme víc kantorů, my potřebujeme regulovat síť škol podle počtu obyvatelstva v krajích apod.
P95e40t44r 31K63o97r62e64c39k14y
Měl jsem pár přednášek na VŠ, jako muž z praxe, energetika a i sám jsem při studiu na vysoké škole ocenil možnost diskuse z odborníky bez pedagogického vzdělání právě na školní půdě (myšleno jako přednáškový cyklus)....vždy to bylo velmi zajímavé...
R91o25s93t36i51s23l74a28v 28C55a84h36a
Na VS nema pedagogicke vzdelani skoro nikdo. Nevyzaduje se.
R87a68d56e42k 83P41o79l37i72c18k36ý
Naprostý souhlas.
Snižování nároků na vzdělání učitelů je absurdní krok zpět.
Vám karma.
V55á10c40l56a52v 37Z79e56l19i78n70k51a
Jako všechno, i tohle má svá pro a proti. Gympl jsem studoval ještě za komančů a bylo běžné, že na technické předměty nás chodili učit inženýři z praxe. A měli jsme je rádi. Hodiny byly zajímavé a člověk si z nich něco odnesl. Spoustu z toho jsem potom využil při studiu na ČVUT.
K tomu učení. Pamatuju si, jak jeden kolega z mojí alma mater chodil na část úvazku učit na svou střední školu. Ne kvůli penězům, ale prostě chtěl předávat dál, co měl v hlavě. Nakonec to musel nechat přesně kvůli rostoucím papírovým požadavkům. Sranda situace. Člověk s titulem před i za jménem, který vedl předměty na VŠ, nemohl chodit učit na SŠ, protože mu chyběl nějaký štempl. Takže asi tak.
R87a56d17e68k 86P64o73l36i50c54k17ý
To, že byl kolega dobrý inženýr vůbec neznamená, že byl dobrý pedagog.
Kvalifikací učitele je schopnost učit ne být jedničkou v praktické sféře.
R42a93d50e29k 80S97á33r24k43ö82z88i
JAK VYPADAJÍ FRANCOUZSKÉ ZKOUŠKY NA UČITELE DĚJEPISU A ZEMĚPISU
J21i65ř32í 90K48u97b75í57č27e27k
To u nás zavést nelze, protože v kombinaci s platy českých učitelů by pedagogické školy okamžitě okamžitě přišly o studenty.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x